2005-09-12

nederland o nederland
HELLENDOORN - Zo... eindelijk weer eens tijd om wat te schrijven. Na een nogal drukke vorige week, ben ik nu in Nederland voor een weekje uitrusten enzo.

Het begin van de vorige week stond in het teken van het verhelpen van zoveel mogelijk bugs voor het subproject (messaging) dat onder mijn verantwoording valt. Ik blijk de juiste keuzes gemaakt te hebben, en we wisten alle belangrijke bugs op te lossen. Woohoo! Dat kostte behoorlijk wat tijd, maar ik had ook nog een ander project, voor de avonduren, php enzo. Ik had het behoorlijk druk. Mijn vakantie kwam dan ook als geroepen!

Donderdagochtend had ik de laatste bespreking op kantoor, om ervoor te zorgen dat ook de volgende (deze) week gladjes verloopt. En daarna gingen we (Ann-Christin en ik) op weg naar Vantaa, het vliegveld van Helsinki.

Na een aardige vlucht met de voorheen vaderlandse KLM kwamen we aan op Schiphol, alwaar mijn zus Jeannette ons opwachtte. De rest van de middag brachten we op het Scheveningse strand door, spelend met mijn nichtjes Jasmijn en Esmee. Dat was erg leuk - leuk om voor hobbelpaard te spelen. Of om zandkastelen te bouwen, al werden mijn architectonische hoogstandjes al gauw met kindervoeten getreden... Ann-Christin kon de fijne Nederlandse cuisine waarderen - patat met frikandel-speciaal en kroket.

Vrijdag 'deden' we Den Haag - de Tweede Kamer, paleis Noordeinde enzo. Erg leuk. Ook erg leuk was het Nederlandse bier, in het bijzonder de prijzen. Iedereen klaagt hier, maar voor wie de Finse prijzen gewend is, is het bier hier bijna voor de geef. 's Avonds gingen we naar Amsterdam, om mijn andere zus Martine en haar achterban te bezoeken op de woonboot. Ook hier weer kinderspeelplezier...

Zaterdag begon met een boottocht door Amsterdam - door de grachten, door het IJ. Ik had de toch al eens eerder gemaakt, maar het was prachtig Amsterdam nog eens van die kant te bekijken. Daarna speelde ik voor reisgids, en liep met Ann-C via de Albert Cuyp naar het Leidse Plein, en via de Kalverstraat naar de Dam. Het is best leuk om een beetje toeristje / gids te spelen in je eigen land. Toen was het ook al weer tijd om een hapje te gaan eten, en daarna kregen we een lift van m'n zus naar Hoofddorp (where the streets have no name), naar het verjaarsfeest van Frederik, het Zweedse vriendje van Ann-Christins Franse huisgenote, die in Finland werkt en in Hoofddorp woont. Het werd gelukkig niet zo laat, en we kregen nog enkele uren slaap voordat de wekker rinkelde...

Zondag moesten we namelijk al vroeg op weg naar Hellendoorn, om mijn vader te bezoeken. Al mijn naaste familieleden hadden besloten juist deze week op vakantie te gaan, zodat het een soort tetris werd om alles te plannen. Het was goed m'n vader weer eens te zien.

Maandag vertrok hij echter al weer (naar Turkije). Maar ik kon AC een beetje rondleiden, en m'n oude voetbalclub, huis, supermarkt,... kon tonen. En natuurlijk de boom waaruit ik op 11-jarige leeftijd naar beneden viel (waarschijnlijk om invloed van lucht en zijtakken op de valversnelling te meten). Twente is mooi en rustig, en precies wat ik nu nodig heb. Een paar dagen rust.